Pravda v očích.cz

Navigace:Pravda v očích.czPočítače ⇒ Vývojáři Opery tonou v mindráku

Vývojáři Opery tonou v mindráku

Nikdy jsem netvrdil, že Opera je špatný prohlížeč. Ve spoustě věcech měla hodně plusů, ale bohužel - na FireFox nikdy neměla, nemá a mít nebude. Zvláště po vydání FireFox 2, nezbyde pro Operu místo. Nejnovější výsledky průzkumu (září 2006) ukazují, jak suveréně…
Tune up pro vistu, je opera spatna, kolik lidi pouziva operu, používanost opery, downoland miro start, tetris downoland, net prehladače, vývoj opery, windows vista call of duty 4, mindrák,
Nikdy jsem netvrdil, že Opera je špatný prohlížeč. Ve spoustě věcech měla hodně plusů, ale bohužel - na FireFox nikdy neměla, nemá a mít nebude. Zvláště po vydání FireFox 2, nezbyde pro Operu místo. Nejnovější výsledky průzkumu (září 2006) ukazují, jak suveréně FireFox vede v oblasti prohlížečů. Používá jej 27,3% uživatelů Internetu, zatímco Operu pouhých 1,6%. Internet Explorer 6 používá 57,6%, je tedy vidět, kolik lidí se umoudřilo a přešlo na správnou cestu k FireFoxu. :-) Mimochodem, BETA verzi Internet Explorer 7 (současná verze je RC1) používá 2,5%, i to je tedy o dost víc než Operu.

Líbí se mi ale způsob, jakým se Opera snaží Mozille "vyrovnat". Nejprve ta kauza s nakupováním klíčových slov na Googlu a poté velmi zkreslená informace o 100 milionech stažení Opery. Ono to s tím krásným číslem 100 000 000 bylo trošku jinak. Jednak je to výpočet za celých (ještě jednou: CELÝCH) 10 let vývoje Opery a za druhé, u Opery se každá aktualizace musí stahovat zvlášť, to znamená že autoři Opery připočítali do čísla i počet stažení aktualizací. To FireFox je vyvíjen 8 let a 100 000 000 stažení dosáhlo i BEZ započítávání aktualizací, protože FireFox se dokáže aktualizovat sám.

Třešničkou na dortu je nová hlavní stránka oficiálního www.opera.com, není až moc podobná www.mozilla.com? Je zváštní jakým způsobem se Opera Software snaží nalákat masy. Nebojím se říct, že po vydání FireFoxu 2, klesne používanost Opery o několik desetin procent.

Je hodně smutné, k jakým marketingovým krokům se Opera schyluje. Jak jsem psal na začátku článků, Opera je kvalitní prohlížeč, ne však jak FireFox. Její autoři ovšem nedokáží unést fakt, že jsou ti druzí. Propadli tak mindráku. Jsou nešťastní, na venek to však nechtějí dát znát. Ale všichni chytří lidé vidí ten jasný a smutný fakt:


Lidé z Opera Software jsou nešťastní a dělají nešťastné kroky.


To ovšem samozřejmě poškozuje hlavně jejich prohlížeč. Vývojáři Opery se tolik soustředí na to, aby shodili FireFox před očima mas, že zapomínají na to hlavní - vyvíjet Operu. Proto Opera hodne ztratí, jakmile vyjde finální verze FireFox 2 a lidé z Opera Softu budou ještě nešťastnější a zamindrákovanější, až jednoho dne Opera úplně upadne.

Pěkná nás to čeká budoucnost. Bez Opery a jejich fanatiků. :-)

autor Jakub Dvořák | cal 7.10.2006 | Vše o počítačích. Počítače |

Kometáře


Nick SlovakSoft

Takéto články sú pre Opera ultrafans červeným súknom. No áno, sna�ím sa rad�ej tieto plamenné diskusie kroti�...
Fanú�ik Firefoxu by mal pozna� toto:
Ako
sa pí�e a skracuje názov Firefoxu [url]http://www.mozilla.org/support/firefox/faq.html#spell-abbreviate[/url]

datum7.10.2006 23:10

Nick Kedo 2

Na mozzile som zalozil cely svoj internetovy cas. Maju prekrasne skiny ktore je radost si menit kazdy den. Jedno z najlepsich su a ostanu su multipanely, pokial wiem mozzila s tym zacala, teda ani neviem ci to maju aj ine, ale viem ze je to super a krasne sa s tym skrasluje a ulahcuje pracovanie. Mozzilu by som nevimenil za nic

datum8.10.2006 00:10

Nick Jakub Dvořák

Ve FireFox 2 (současná verze RC2) jsou navíc záložky dokonale vylepšeny, takže jejich používání je opravdový luxus.

datum8.10.2006 00:10

Nick kuba

Opera si tohle od vás nezaslouží. Je to výborný prohlížeč a v některých ohledech si vede mnohem líp než Firefox (když ho máte tak rád, tak se ho naučte správně psát ;-)).
Desktop není jediné místo kde se Opera používá, jsou tu i mobilní zařízení a konzole třetí generace, tam zase není (zatím) Firefox.

Já mám Firefox taky rád a jsem spokojený jak ukrajuje místo Internet Exploreru, ale netuším proč vám tak Opera leží v žaludku. Nebál bych se říct, že za poslední rok Opera ušla větší kus cesty než Firefox a nebojím se ani toho, že by měla zaniknout. Naštěstí.

datum8.10.2006 00:10

Nick tik

minimalne proto, ze vetsinu tech zoufalych kroku lidi z opera software velice snazice okopirovali vyvojari firefoxu ci autori extension.
Aby v konecnem vysledku vytvorili pouze prehypovany plagiat opery za cenu nefukncnosti ruznych extension pri upgrade FF.

datum8.10.2006 01:10

Nick Jakub Dvořák

Já jsem neřekl, že je Opera špatný prohlížeč. Je to dobrý prohlížeč... je to ale pořád "dvojka". Co se týká mobilních zařízení apod. zde Opera exceluje.

Mám rád Operu jako program, ale ne jako tým lidí, tvořících program. Lidé z Opery by se měli co nejdříve vzpamatovat, nebo tato browserová "dvojka" upadne.

datum8.10.2006 02:10

Nick Jakub Dvořák

Slovo "okopirovali" je velice zkreslené. Autoři FF a rozšíření se pouze inspirovali, aby v konečném výsledku byl produkt (ať už část FF, nebo rozšíření) co nejlepší - lepší než v Opeře. Spousou věcí se autoři FF inspirovali, ale nic nekopírovali, ani nekradli.
Navíc 99% všech rozšíření do FF NEjsou nefunkční jak tvrdíte, to je také zavádějící informace.

Ale když se podíváte na to, co tady v posledních měsících dělá Opera Software (myslím po marketingové stránce), neříkejte, že u Vás ani trochu neklesla.

datum8.10.2006 02:10

Nick mylan

Slovo "okopírovali" nie je ani trošku zkreslené. Pretože firefox a vývojari naozaj vežmi veža vecí doslova skopírovali(a netvrďte prosím, že lepšie spravil - to je blábol). Marketing je niečo iné, ale popravde, nebolo niečo podobné aj u mozilly? Neohlásili 150mil download blbo... le ok, nechám to tak, ja FF očierňovať nechcem, len doplním pre poriadok napr: http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyt hs.html (hlavne časti o "firefox was the first browser...")

Firefox som používal relatívne dlhú dobu, avšak prešiel som k Opere. Oba su to vynikajuce prehladače, avšak mne viac vyhovuje Opera. Je pre mňa jednoducho lepšia a premyslenejšia. ..

datum8.10.2006 04:10

Nick Acci

Na webu Firefox myths je tolik blábolů, až by jste se divil.

datum8.10.2006 10:10

Nick SlovakSoft

Bola by škoda uviesť Firefox Myths a neuviesť napríklad:
http://nanobox.chipx86.com/blog/2005/1 2/re-firefox-myths.php
http://ptomes.blog.cz/0602 /myty-kolem-prohlizece-mozilla-firefox (diskusia pod článkom, tá je zaujímavejšia, pretože P.T. je známy ultrafanúšik Fx).
A aby to nebolo také vážne:
http://nanobox.chipx86.com/FirefoxFables/

Firefox Myths mi silne pripomína ideo-plátky niektorých strán na Slovensku.

datum8.10.2006 10:10

Nick spage

nevim, jestli si tim clankem chtel vyvovalt flame nebo co.
kazdopadne mel nulovou vypovidaci hodnotu, to ze operu pouziva mnohem mene lidi, neznamena ze je horsi. s tema strankama opery je to bohuzel nestastnej krok, s tim souhlasim
vyhody opery oproti FF jsou napriklad rychlejsi renderovani stranek, lepsi bezpecnost, vic moznosti nastaveni, mensi pametove naroky, mnohem vic funkci v zakladu...
sice operu pouzivam, ale nejsem zaslepeny, clanky jako tyto me ale dokazou poradne nastvat. spage

datum8.10.2006 19:10

Nick Scary

Mě se jen líbí jak si spousta lidí myslí, že zná všechno a to úplně nejlíp. Co se kvality týče - 1:0 pro Operu. Co se manipulace týče 1:0 pro DVořáka.


BTW všimli jste si jak se tady Kubík snaží okopírovat ostatní blogy, alespon co se designu tyce? a vsimli jste si ze webum asi moc nerozumi (viz registrace na blogu... omg)

datum9.10.2006 10:10

Nick yderf

joj, hlupi sme hlupi...a budeme si nadavat...lebo akosi sa nam uz nechce nadavat na IE, tak sa budeme kantrit medzi sebou...

vazeny autor, podiel na trhu nic o kvalite programu nehovori...to prva vec

druha vec, ak chcete vediet, tak firefox nikdy nedosiahne rychlost opery (pouzil som vas styl vyjadrovania - normalne by sa dalo povedat, ze firefox aj opera maju v niecom navrch)

btw. som tvorca stranok a je mojou povinnostou pouzivat vsetky relevantne prehliadace, teda vsetky, ktore su mi dostupne, co su podla mna ie,gecko,opera, khtml, a nejaky ten textovy (links, lynx) a samozrejme, nie su rovnake...ale ked su pouzitelne, tak nemam problem ich pouzivat...logicka veta, ze? zbytocne sa budu uzivatelia, vyvojari vadit, kto ma najlepsi prehladac...kazdy nech pouziva to co chce...

datum9.10.2006 17:10

Nick Jakub Dvořák

Moc pěkný výkřik. Anonymové na Internetu mají vždy tunu sebevědomí. Viz můj článek zde: http://www.blog.jakubdvorak.eu/view.php?cisloclank u=2006090006

Všimni si toho, že já ve všech diskuzích a článcích vystupuji pod vlastním jménem. Nebojím se případných reakcí a jsem připravený za ně případně nést zodpovědnost. Ale Ty zde vykřikuješ urážky, aniž by jsi se pod ně podepsal - zjevně jsi zbabělec.

Nejspíš nebudu reagovat na anonymní urážky.

datum9.10.2006 18:10

Nick Jakub Dvořák

Co se týká vývoje webů, jsme na to stejně. Rád používám jak FF (podle Mozilly správně FX :-), tak Operu. Jsou to dobré prohlížeče. Některé věci v tomto článku jsou napsané s mírnou nadsázkou, smyslem článku hlavně bylo upozornit na nepříliš čisté marketingové kroky Opery.

datum9.10.2006 18:10

Nick Michal Stankoviansky

Skutočne nechutný článok. Firefox je síce môj defaultný prehliadač, ale Operu mám rovnako rád. Oba prehliadače majú svoje nepopieratežné plusy aj mínusy. Ale autor si asi potreboval užaviť. Možno by bolo dobré spomenuť si na marketingové masáže o počte stiahnutí v prípade Firefoxu - osobne v tom nevidím rozdiel, je mi jedno ktorý prehliadač kožkokrát kto stiahol, lebo aj tak to neznamená vôbec nič, pokiaž sa nedá presne zistiť skutočný počet aktívnych používatežov. Opera má medzi prehliadačmi svoje pevné miesto a je vežkým prínosom.

A smiať sa z toho že IE7 má v bete viac ako Opera - no to už je absolútna úbohosť. Neporovnával by som beta produkt megamonopolu akým je Microsoft s produktom nejakej nórskej softvérovej firmičky - zvlášť keď každý súdny človek vie, že IE7, hoci je podstatne lepší ako IE6, Opere nesiaha ani po členky. Nemáte svetu čo povedať? Bolo treba zaplniť miesto?

Želám do budúcna kvalitnejšie články.

datum9.10.2006 18:10

Nick Jakub Dvořák

Marketingové masáže FF - souhlasím, byly velké, ale tady jde o ten princip. Opera si číslo z části vymyslela, za to u Mozilly šlo o skutečný počet stáhnutí.

IE7 - nikdo tady nesrovnával IE7 s Operou, jak píšete, to je hloupost. Já poukazoval na zajímavý fakt, že IE7 v beta verzi používá delší dobu více lidí než Operu. ;-)

Jinak Vám děkuji za přínosný komentář, alespoň někdo našel odvahu se podepsat.

datum9.10.2006 18:10

Nick RemuS

Vacsiu kravinu som v zivote necital, naozaj. Na jednej strane ti nekradnem tvoj nazor, ktory sa snazis presadit, nikto ma ta predsa nenuti citat, ale bohuzial som sa sem dostal.

Ak xces porovnavat Operu s FF tak mozes vo funkciach, bezpecnosti, stability, rychlosti ci moznosi prisposobenia (v ktorych Opera jednoznacne vedie) urcite NIE podla toho kolko ludi ju pouziva (je IE lepsi ako FF?), ci uvodnej stranky.

Naozaj sa mi nexce ti tu vypisovat vsetky vyhody a plusy Opery, takze ak chces zitit nieco viac (a OBJEKTIVNE!) tak si pozri napr: http://operawiki.info/WhyOpera.

FF- Faster, Safer, Better
Opera- The Fastest, The Safest, The Best

datum9.10.2006 19:10

Nick RemuS

"Vývojáři Opery se tolik soustředí na to, aby shodili FireFox před očima mas, že zapomínají na to hlavní - vyvíjet Operu. Proto Opera hodne ztratí, jakmile vyjde finální verze FireFox 2 a lidé z Opera Softu budou ještě nešťastnější a zamindrákovanější, až jednoho dne Opera úplně upadne. "

Minimalne podla tohto mi je jasne ze iba provokujes, navyse uplne detsky a trapne, je mi luto ludi co tu stracaju cas, ako napr ja teraz...

datum9.10.2006 19:10

Nick Neutral

Bez precitania ostatnych komentarov hodim hned prvy dojem ked som narazil na tento clanok a tym aj prvykrat na tuto stranku: hehe, konecne blog v nasich krajoch pomerne ojedinely, vytrcajuci z radu stranok fanatickych privrzencov toho druheho (ci vlastne tretieho :)) browsera. Keby aj nic ine, ale padlo mi to ako prijemne osviezenie, diky. (Inak blog Asa Dotzler-a si tiez rad pozriem. :)) Nakoniec to ale aj tak nic nemeni na tom ze vzajomne porovnavanie a dehonestacie su nezmysel, nech sa kazdy drzi toho co mu vyhovuje, vyvojari aj uzivatelia. Freedom rulezz, peace :)

datum10.10.2006 02:10

Nick Neutral

S tym tvrdenim o kopirovani nemozno suhlasit. Aplikacie vseobecne maju dnes nejake standardizovane spravanie i vzhlad, podobne aj uzivatelia si zvykli na urcite rozmiestnenie prvkov a funkcnost v aplikaciach nejakeho druhu vseobecne. Tym chcem povedat ze keby napriklad dnes zacnem pisat vlastny browser tak tam pravdepodobne spravim nieco ako tabs, asi aj nejaky ten bocny panel, polozky v paneli nastaveni by sa tiez tocili okolo podobnych veci ako v inych browseroch - nie vsak preto, ze by som to z nich okopiroval, ale jednoducho preto, ze sedliackym rozumom sa mi to tam hodi, pripada mi ze by to tam malo byt. Co sa tyka takych srandiciek akoze existuje napr. niekolko rozsireni ponukajucich mouse gestures ci ich vylepsenu obdobu, tak to je logicky dosledok toho ze vytvaranie extensions nie je velmi narocne a kazdy pouceny si moze vytvarat co len chce....

datum10.10.2006 03:10

Nick Michal Stankoviansky

Ešte dodám, že na mojej stránke www.metallica.sk to v septembri 2006 podža Google Analytics vyzeralo takto:

1. Firefox 40,8%
2. IE 40,6% (z tých 40,6% mal IE7 iba 3%)
3. Opera 15,4%

To sa mi pre Operu nezdá byť až také beznádejné. Mladá generácia má Operu rada :-)

datum10.10.2006 12:10

Nick Peter

Jaj chlapce,
A co tak napisat aspon dva fakty, ktore by potvrdzovali tvoje tvrdenia? Aspon sa POKUSIT tie prehliadace porovnat. Fakt nechapem zmysel tvojich vykrikov....

Ja tiez pouzivam FF, ale nie je vo vsetkom lepsi - napr. Op. je bezpochyby rychlejsi, a to moze byt pre niekoho vyhoda. Taktiez prisla prva s mnohymi vychytavkami, ktore potom FF prevzal. Tak sa chlapce trosku ukludni a ber to viac s nadhladom.

datum11.10.2006 10:10

Nick Miro

Bohužiaž, autor sám mi pripadá ako ukážkový exemplár fanatika. T tých nemám rád na akejkožvek strane.

datum11.10.2006 14:10

Nick Scaly

Hlupy provokacny clanok, Opera je uzivatelsky pritulnejsia, aj ked tento prispevok pisem z FF. Opera ma plno malickosti, ktore dosiahnes v FF len vdaka extensions.

datum11.10.2006 21:10

Nick Jakub Dvořák

Ano Opera JE dobrý prohlížeč. Bohužel kvalitu ztrácí díky zamindrákovanému týmu - je to škoda.

datum11.10.2006 22:10

Nick Acci

Acid test vytvořili vývojáři Opera, aby mohli ve svém prohlížeči vylepšit podporu CSS2.

datum14.10.2006 17:10

Nick DeXx

Ja osobne pouzivam operu uz od jej verzie 5.0 a naprosto mi vyhovuje. Uz len preto, ze ma vsetko v sebe zabudovane a pokial chcem nieco navyse, nemusim na nete hladat pluginy. Je sice fajn, ze firefox sa da rozsirovat pluginmi, ale na co mi to vsetko je? Aj tak 99,9% casu clovek prehliadacom iba browsuje, sem tam nieco ztahuje. Na co mi je napriklad stale sa pozerat napriklad na aktuialny stav pocasia ci ine koko..ny? Na co su mi desiatky zasuvnych modulov? Iba pre ten pocit, ze mam vytunovany prehliadac? Za to, ze okolo firefoxu je vacsia komunita, nez okolo opery, nemusi to nutne znamenat, ze firefox je podstatne lepsi. Kopa uzivatelov navyse kyda na Operu a pritom ani sami neskusali nejaky ten cas s Operou pracovat. Osobne nemam proti Firefoxu nic (mozno tak jedine voci niektorim jeho uzivatelom), a ku stastiu mi vobec nechyba. That's all !

datum24.10.2006 11:10

Nick Dandy

:D kde prosím najdu nějaký "koláč" s % počtem použitých prohlížečů? Taky si můžu vycucat z palce třeba FireFox nikdo nepoužívá, protože je to shit, Opera 101,4% a IE -1,4%

datum26.10.2006 01:10

Nick Vlasta Neubauer

vývojáři Opery nemají důvody k mindráku. asi si neuvědomujete, že Opera je ve svém oboru nejpoužívanějším prohlížečem, a že nemá žádnou kvalitní konkurenci. mluvím samozřejmě o Opere Mini a Mobile. zde je také základ komerčních snah Opera Software. Opera nemá za potřebí ovládnout masy za každou cenu. je především výkladní skříní OS.



a k FF: jsem si jist, že vývojáři FF jsou spousty vzdělaných a pracovitých lidí, kterí se snaží přispívat k vývoji jak nejlépe umí. pravdou ale je, že firefox je od začátku vyvíjen špatně. žádná koncepce, hory chyb (obzvláště ve správě paměti poťěší), nepříjemné uživatelské rozhraní.



netvrdím, že firefox je špatný prohlížeč. ve verzi 2 už je to velmi kvalitní nástroj a některé (málokteré) rozšíření jsou skutečně užitečné. já používám pouze Web Developer Toolbar.



FF by ale mohl být o mnoho lepší, kdyby se jeho vývojáři nehnali za masami. kdyby všichni ti, kteří vytváří pluginy FF jako 'další a lepší počasí ve FF' nebo 'další a také zbytečný tetris

datum20.12.2006 22:12

Nick Jirka

Vy máte teda problémy :o)
Já mám Explorer,FF i Operu a aktivně používám pouze Operu,protože mi zkrátka pasuje. Nezají mě nějaký testy a podobný blafy. Explorer nepoužívám v podstatě vůbec a FF pouze tehdy má-li opera problém s nějakou stránkou,což se stává tak jednou za týden.
Opera mi příjde velice přívětivá svým prostředím,je rychlá,nežere paměť,má spoustu různých vychytávek a co je geniální,má v sobě perfektního poštovního klienta.
Pan Jakub Dvořák by si měl zajít k psychologovi,ten by mu tu Operu určitě pomohl vyhnat z hlavy.

datum27.1.2007 15:01

Nick Koko

Hele nic proti Firefox, ale osobně jsem použivala oboji i Operu i Firefox. Vic mi vyhovuje Opera. Tak s toho tady taky nemusiš dělat takový drama.Se ted předvadiš jako nějaký Firefoxovi maniak, je to prostě jen prohližěč a moc to neřeš.Konec koncu co je ti do toho jestli se Opera třeba za par let rozpadne. Jestli bude v haji tak si hold najdem něco jinýho.Dyt je to fuk,mozna za pár let se to sami stane ve Firefox a to asi nebudeš do posledniho sedět u toho zaostalýho prohližěčě žě ne?

datum25.9.2007 21:09

Nové kometáře nejsou povolené.

Související články

video filmi ke stahovani net stahuj hryps1 nelze se prihlasit winxp sims do mobilu po cesky jak stahovat auta do sims 2 Share Manager vizualizace ke stahnutu zdarma pro wmp skype smajlici dowload přehrávání 3pg p4est nfscz cz

Pravda v očích

© 2012 Copyright Pravdavocich.cz Jakub Dvořák Zásady ochrany osobních údajů. Stránka generována 18.05. 2012, 18:07:32 za 0,1093s